سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1اکسیژن سنج مایعات 8402 AZ306004341110110
بستن



مروري بر گذشته ايران خودرو



شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل ، در بيست و هفتم مرداد ماه سال 1341 با سرمايه اوليه يكصد ميليون ريال و تعداد هزار سهم هزار ريالي به ثبت رسيد و از مهرماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد .بدنبال آن بر اساس قراردادي با كارخانه « روتس » انگلستان وابسته به گروه كرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر » و ساخت آن در ايران به نام « پيكان » شد . پس از آن در سال 1346 خودروي پيكان در مدل هاي دولوكس ، كارلوكس ، وانت و تاكسي ؛ در سال هاي 1347 و 1348 پيكان كار ؛ در سال 1349 پيكان اتوماتيك ؛ در سال 1374 خودروي پيكان با نيروي محركه پژو ؛ و در سال 1378 پژو 405 در دو مدل GL و GLX به توليدات شركت اضافه گرديد .

خط توليد خودروهاي پيكان 1800 و پژو 405 در آذر ماه سال 1369 توسط رئيس جمهور كشور افتتاح گرديد . در ادامه مطالعات و اقدامات لازم براي توسعه محصولات ساخت داخل ، شركت ايران خودرو در سال 1377 خودروهايRD  و پارس و در سال 1380 خودروهاي پژو 206 و سمند را نيز به بازار عرضه نمود.




جايگاه ايران خودرو در ايران و جهان

شركت ايران خودرو براي ساليان متمادي در بين صد شركت برتر ايران از لحاظ فروش قرار داشته است. اين شرکت در سال 2001 ميلادي در ميان بيست شركت برتر خودرو ساز طراز اول جهان و همچنين صد و هشتاد شركت خودرو ساز ثبت شده جهان در رتبه نوزده قرار گرفته است. برنامه جامع ده ساله (1381 الي 1391) با بهره گيري از نتايج برنامه هاي قبلي آغاز شده كه بر چهار مقوله رشد، راهبري صنعت كشور، بازارسازي و بازاريابي و مشاركت بين المللي مبتني است .

شرکت ايران خودرو ( سهامي عام ) در سال 1341 با هدف تأسيس و اداره ي کارخانجات به منظور توليد و تهيه ي انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ... توسط  آقايان حاج علي اکبر خيامي ، محمود خيامي ،احمد خيامي ، خانم مرضيه خيامي و خانم زهرا سيدي رشتي در خيابان اکباتان تهران تأسيس شد .

و اينک با گذشت بيش از 35 سال از زمان تأسيس آن همچنان در زمينه ي طراحي و توليد خودروهاي سواري ، اتوبوس و ميني بوس به عنوان بزرگترين توليد کننده ي خودرو در کشور ، در راستاي تأمين نياز هاي جامعه ، ورود به بازارهاي جهاني ، تعميق ساخت داخل کردن قطعات و در نهايت تحقق اهداف عاليه ي نظام جمهوري اسلامي ايران به فعاليت خود ادامه مي دهد .

شرکت ايران خودرو بزرگترين شرکت خودرو سازي کشور مي باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد توليد خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است . سرمايه ي شرکت ايران خودرو در پايان سال مالي 1381 ،2,404,687,500,000 ريال (تقسيم شده به 2,404,687,500 سهم 1000 ريالي ) بوده است . شرکت ايران خودرو با توليد 111111 دستگاه خودرو سواري و وانت در سال 1376 رکورد توليد سي ساله ي خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به ميزان قابل توجهي کميت و کيفيت محصولات خود را افزايش دهد.
همچنين در راستاي نظام استاندارد ايزو 9000 ، موفق به دريافت گواهينامه ي ايزو 9001 از مؤسسه ي RWTUV آلمان شد .

در اين برنامه استراتژيك كه راهنماي همه تصميمات شركت خواهد بود، شاخص هاي زير با عنوان سر لوحه همه تلاش ها و مركز ثقل فعاليت انتخاب شده اند:

1- كيفيت در مديريت و اشاعه فرهنگ رقابتي

2- كيفيت در محصول و خدمات

3- بهبود مستمر در فرايندها با تاُكيد بر فرآيند خودرو ساز شدن

4- كسب حداكثر كيفيت با حداقل هزينه

 

 

ايران خودرو و دستاوردهاي فني:

امروزه تحول فن آوري نه تنها يكي از جنبه هاي رشد اقتصادي، بلكه هسته مركزي آن است. تحول فن آوري اين امكان را به وجود مي آورد كه از منابع معين بازده بيشتري حاصل شده و يا همان مقدار بازده را از منابع كمتري بدست آورد. با اين نگرش فن آوري به يكي از عوامل اصلي بهره وري تبديل شده است.

مديريت شركت با آگاهي كامل از اين مهم و در راستاي سياست هاي حاكم بر خودرو سازي كشور، خريد و انتقال فن آوري هاي متعددي را طي سال هاي اخير محقق نموده است كه برخي از مهمترين آنها عبارتند از:

1- خريد و انتقال فن آوري در زمينه طراحي، توسعه و توليد انبوه خودروهاي جديد                            

2- طراحي و ساخت خطوط جديد پرس

3- ايجاد خطوط جديد بدنه سازي

4- نوسازي خطوط رنگ سواري

5- ايجاد خطوط توليد ريخته گري آلومينيوم قطعات موتوري

6- اصلاح و نوسازي كارخانه موتورسازي

7- فن آوري توليد قالب هاي يك پارچه و ...

شركت هاي وابسته به ايران خودرو:

در اين قسمت به بررسي اجمالي برخي از مهمترين شرکت هاي وابسته به ايران خودرو مي پردازيم:

الف)ساپكو:

شركت ساپكو که در سال 1373 تأسيس گرديده است از طريق انعقاد قراردادهاي ساخت قطعه با صنايع كوچك داخلي نقش تاُمين كننده قطعات و مواد مورد نياز ايران خودرو را ايفا مي نمايد.

ب)تام:

شركت تام با سرمايه گذاري هاي سخت افزاري و نرم افزاري لازم در سال 1377 آغاز به كار نمود. مأموريت اين شركت عبارت است از طراحي، تاُمين، نصب و راه اندازي خطوط توليدي خودرو و قطعات آن. اين شركت در اجراي مأموريت خود، شبكه اي توانمند از سازندگان تجهيزات و ماشين آلات را شناسايي و تجهيز نموده و از طريق تأسيس مركزي براي مونتاژ انواع ربات، ارتقا و تعميق مكانيزاسيون و رباتيزاسيون خطوط توليدي ايران خودرو را هدف گرفته است.

ج)ايران خودرو ديزل:

شركت ايران خودرو با درك اهميت و لزوم تفكيك توليد خودرو هاي سواري از خودرو هاي كار، در سال 1377 از طريق خريد اكثريت سهام شركت خاور و تغيير نام آن به شركت ايران خودرو ديزل، خطوط توليد اتوبوس و ميني بوس خود را به اين شركت منتقل كرد و از طريق اين تفكيك و سياست هاي عدم تمركز متعاقب آن، بر بهره وري توليد هر دو گروه محصول خود افزود.

د)گسترش صنايع ايران خودرو:

شركت گسترش صنايع ايران خودرو در سال 1378 براي تاُمين نياز گروه به زيرساخت هاي ضروري فني، مالي، مديريتي و تكنولوژيكي تشكيل شد. گروه صنعتي ايران خودرو با تأسيس اين شركت در صدد است تا با واگذاري سهام خود در قطعه سازهايي كه استراتژيك نبوده و مي توانند به فعاليت هاي خود ادامه دهند سرمايه لازم براي سرمايه گذاري هاي جديد و تكميلي خود را تاُمين نمايد.      

ه)ايساكو:

شركت ايساكو درسال 1356 با هدف خريد و فروش و همچنين تهيه، توزيع، صادرات و واردات انواع خودرو و قطعات يدكي ساخته شد. اين شركت كه از بزرگترين و گسترده ترين مجموعه هاي خدماتي در زمينه خدمات پس از فروش خودرو در ايران است، فعاليت هاي خود را بر اساس تاُمين نياز مشتريان و ارتقا و بهبود وضعيت نمايندگان مجاز شركت ايران خودرو بنا نهاده است.

كليه فعاليتهاي شركت ايساكو را مي توان به چهار بخش تقسيم كرد: ارائه كليه خدمات تعميراتي شامل سرويس هاي اوليه و گارانتي - تهيه كليه قطعات و لوازم يدكي مورد نياز ايران خودرو - توزيع قطعات يدكي به كليه نمايندگي هاي مجاز - صادرات قطعات و لوازم يدكي مورد نياز به كشورهايي كه محصولات ايران خودرو به آنجا صادر گرديده است.

شركت ايساكو براي تحقق اهداف و آرمان هاي خود شبكه گسترده اي با بيش از 400 نمايندگي مجاز در سرتاسر كشور را دارا است، مجموعه اي كه روز به روز افزايش يافته و همواره تحت نظارت و آموزش مستمر شركت بوده است.

و) همچنين ايران خودرو در شهر هاي مختلف اقدام به ايجاد كارخانه كرده است  مثلا در شهر مشهد كه در اين كارخانه خودرو پارس و و ويتارا توليد مي شود و در تبريز وانت و در مازندران  سواري در شيراز خودرو 206 توليد مي شود .

استراتژي كلي گروه صنعتي ايران خودرو

رسالت وجودي :

سازماني دانش محور و مبتني بر ارزش هاي اخلاقي و معنوي ايفا كننده نقشي موثر در پيشرفت صنعتي كشور با ارائه محصولاتي رقابت پذير در سطح جهاني و منطبق با استاندارد هاي زيست محيطي  در راستاي تحقق سودآوري بلند مدت و كسب رضايت مشتري و فعاليت هاي توليدي ‍و خدماتي و تجاري بخش وسايل حمل و نقل با حضور فعال در بازارهاي بين المللي و رهبري بازار كشور .

چشم انداز :

سازماني پيش رو در ارزش آفريني صنعت كشور داراي توان طراحي و توسعه و توليد محصولات با  قابليت حضور موثر در بازارهاي هدف به ويژه كشور هاي اسلامي .

نتايج استراتژيك :

1-سودآوري بلند مدت : ايران خودرو از يك سو افزايش تيراژ توليد و كسب در آمد بيش تر را به عنوان يك هدف اصلي براي خود در نظر گرفته و از سوي ديگر مديريت هزينه ها و كاهش بهاي تمام شده توليد را تبديل به يك ميثاق سازماني خود نموده .مثلاً در سال 90 هدف رشد درآمد : 17 درصد رشد نسبت به سال گذشته است .



2-دستيابي به مقياس اقتصادي توليد : ايران خودرو با تداوم بخشي به روند صعودي توليد در يك دهه گذشته به دستيابي به مقياس اقتصادي توليد تأكيد مي كند .

هدف افزايش بازده سايت هاي توليد ي : 15 درصد رشد نسبت به گذشته

هدف سهم بازار : سهم تعدادي 51 درصد و سهم ريالي 60 درصد

هدف صادراتي : 9 درصد ميزان توليد

3-دستيابي به كيفيت و قيمت رقابتي محصولات در بازار هاي هدف : ايران خودرو دستيابي به كيفيت و قيمت رقابتي محصولات را به عنوان يك فرهنگ سازماني در خود ترويج داده و برنامه هاي بهبود جهشي كيفيت محصولات را در تمامي سطوح و زنجيره ارزش ساز شركت طرح ريزي مي نمايد .

هدف بهاي تمام شده : كاهش معادل 5 درصد بهاي تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته

هدف ارتقاي كيفيت : ارتقاي كيفيت تمامي محصولات به رتبه كيفي خوب و خيلي خوب

4-دستيابي به كيفيت رقابتي در خدمات خودرو : خدمات خودرو نقش اساسي در افزايش رضايت مشتري و ارتقاي نام تجاري ايران خودرو براي مشتريان دارد لذا دستيابي به يك كيفيت رقابتي در حوزه خدمات خودرو در بازارهاي داخلي و خارجي به عنوان يك تعهد براي كليه كاركنان مي باشد .

هدف رضايت مشتري از كيفيت خدمات فروش : 70 درصد

هدف رضايت مشتري از كيفيت خدمات پس از فروش : 70 درصد 

1- طراحي و توسعه محصولات بر اساس نياز بازار و منطبق بر استانداردهاي زيست محيطي: ايران خودرو با تعهد بر رعايت استانداردهاي زيست محيطي پاسخگويي به نياز مشتريان در بازار هاي هدف را از طريق توجه ويژه به خواسته هاي آنان در طراحي و توسعه محصولات نوين مد نظر قرار مي دهد . هدف سال 90 طراحي وتوليد حداقل 3 محصول جديد و 2 مدل سال مي باشد . 

2-كسب دانش طراحي و توسعه محصولات : ايران خودرو براي حركت به سوي جهاني شدن و ورود به بازارهاي جهاني نيازمند كسب دانش طراحي و توسعه محصولات به عنوان يكي از اصلي ترين مزيت هاي رقابتي است . تكيه بر نيروي انساني متخصص موجود در شركت و مراكز تخصصي و دانشگاهي كشور پشتوانه ايران خودرو در تحقق اين هدف كليدي مي باشد . در اين راستا حداقل 3 درصد از ميزان فروش به تحقيق و توسعه و اجراي پروژه هاي مرتبط در سال 90 اختصاص مي يابد . 


برچسپ : مروري بر گذشته ايران خودرو ، ایران خودرو ، محصولات ایران خودرو

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1395/10/09     
تعداد مشاهده :3780
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : مشخصات فنی انواع خودرو ها


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 77
تاریخ :1403/2/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.